Friday, January 1, 2016

Tahun Baru. Diri Baru



Bismillahirahmanirahim..

Happy New Year pada kawan-kawan seangkatan. 

2015 meninggalkan banyak kenangan manis buat aku.  Berjaya kembali ke Europe antara yang termanis.  First time menjejakkan kaki ke Korea juga kenangan yang agak manis.  Rasa aku semua orang ada kenangan manis masing-masing.  Bestkan bila dapat hilangkan life stress bila travel.  AKu bersyukur walaupun aku tak pernah dapat travel cara mewah tapi aku masih mampu dapat kenal bumi orang dengan cara aku.

2015 juga meninggalkan secalit kenangan tak berapa manis pada aku.  Aku kehilangan kerja yang aku sangat sayang dan taburkan hampir seluruh jiwa selama hampir 10 tahun.   Kemelesetan ekonomi memberi kesan yang besar pada company aku so here I am.. rebah di awalnya tapi bangkit untuk berjalan balik.  Allah menjanjikan yang lebih baik. 

Pada kawan-kawan, semoga 2016 menjanjikan sesuatu yang lebih baik untuk kita.  Semoga 2016 menjanjikan semangat dan jiwa yang kuat pada semua.  Semoga kita semua mampu meneroka dunia yang kita hajatkan.  

Juga terima kasih sudi berkawan secara online dengan aku.  Terima kasih sudi baca tulisan caca-merba aku.



4 tahun lepas.. 01-01-2012.  Lokasi yang aku paling rindu and 
mimpi untuk balik ke sana satu hari





8 comments:

  1. selamat tahun baru buat BK sekeluarga...moga apa yang diimpikan akan menjadi nyata :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Zilla. Jom kita jumpa satu hari yang indah Zilla. Kita duduk sekampungkan? Kampung Puchong tercinta. ke tak

      Delete
  2. selamat tahun baru sis! wah seronoknya tengok travelogue sis. wuuu teringin betul nak travel banyak tempat jugak >.<

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat Tahun Baru Echa.. Insyaallah dapat lah tu Echa. Kena start dengan angan2 yang kuat dan bekerja ke arahnya. Saya masih jauh perjalanan. Tak sampai 2% pun dari muka bumi saya baru teroka. Ada 98% lagi dan saya memang kuat berangan.

      Delete
  3. Suka baca blog sis...banyak maklumat :-)
    Thanks

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Mia,

      Thank you. Terima kasih banyak-banyak kerana sudi baca tulisan saya yang memang caca merba ni. Saya akan berusaha lebih kuat :)

      Delete
    2. BTW.. happy new year yang tak berapa baru

      Delete