Friday, November 21, 2014

London_Autumn 2012_Hari ke 8


Keseluruhan entry London 
London Intro     
London #2 - London Bridge, Borough Market, Tower Bridge    
London #3 - Green Park, Buckingham Palace, St. James Park, Trafalgar Square, Paddington, Leceister Square 
London #4 - British Museum, Canary Wharf, Greenwich
London #5  - Emirates Cable Car, O2 Arena, British Music Experience Museum, Big Ben, Westmister Abbey 
London #6 - Shoreditch weekend market, Hyde Park, Harolds, James Street
London #7- Arsenal & Fulham Stadiums, Bishop Park
London #8 - Big Ben, London Sealife Aquarium, Musuem of London, Oxford Street
London #9 - Greenwich, , Science Musuem of London, Oxford Street




20.11.2012 
 # Hari ke 8 di London
 # Hari ke 15 overland Western Europe



  Hari ini adalah hari khas untuk Baby SJ.  Kesian dia trip kali ni sebab takde trip pergi zoo.  Sudahlah aku tak bawak dia pergi Disneyland Paris.  Siang-siang masa tengah buat iternary, Encik SOB nasihatkan aku tak payah pergi Disneyland sebab Baby SJ kecik sangat nak enjoy. Pegh, aku pun apa lagi, dah dapat jimat duit.

Dari Barking station kitaorang berhenti di Wensminster station.  Menapak kira-kira 200m, sampailah  di London Sea Life Aquarium.  Ticket masuk Aquarium mahal sikit (£ 23/adult) tapi nasib baik aku dah print  2in1 voucher siap-siap, makanya dapatlah aku 2 tiket dengan 1 harga.

 Bangunan London sea life aquarium; tak jauh dari eyes of London. 
 
Parliament building & Big Ben waktu siang
  

Dalam Aquarium.

Keluar dari Aquarium kitaorang bergelut mencari makanan halal kawasan sekitar tapi apa malang hari ni, tak jumpa.  Ada subway dekat-dekat situ tapi takde pulak logo halal.  Last-last end up makan sandwich telur dari convenience store.

Selesai lunch, kitaorang naik underground pergi ke Museum of London.  Turun kat station St Paul, jalan sikit dalam 200m ke arah utara jumpalah museumnya. Sesuai untuk bawak anak-anak kat sini.  Aku personalnya lebih suka museum ni dari Bristish museum.  Since kitaorang sampai dah petang sikit, kitaorang kena bergegas sebab museum nak nak tutup dalam sejam je.  Aku rasa ralat sikit sebab tak dan nak enjoy betul-betul.


 Antara isi dalam


 I like :)


 Sesapa yang bawak anak yang dah tahu membaca, sila tutup mata depa

St. Paul church yang tak jauh dari museum of London



Dari st. Paul station, kitaorang pergi Oxford street.  Sempat meninjau kawasan sekitar yang meriah sebab christmas dah nak dekat.  Barang-barang souvenier aku dah beli sikit-sikit selama ni so aku tak gaduh dah nak cari souvenier. Bila aku cakap kat Encik D nak ajak dia datang balik hari last esok nak cari kasut, Encik D gitau aku beg dah penuh.  Dalam makna tu.  Sib baik aku tak kisah mana. Haha.




Berakhir hari ke 8 kitaorang.  Rata juga kami berjalan hari ini tapi tak ada seharipun hari di London yang aku tak enjoy.  Malam tu  sambil berjalan balik ke rumah aku cuma pikir katil dan mesin urut kaki aje.




2 comments: