Saturday, September 6, 2014

Adelaide 2013 - Barossa Valley day2

Aku harap aku tak membosankan korang. Tolong bersabar untuk cerita-cerita lain. 

Entry hari sebelum ni klik sini



HARI KE 12 (28.12.2013)

Hari kedua di Barossa adalah hari yang sangat pack.  Lepas breakfast kitaorang keluar.   Breakfast aku masak nasi goreng dan makan roti.  Bawak bekal nasi dengan lauk yang dah di tapau semalam.  Cuaca sikit panas, dalam 30 degree lebih.  Tapi aku missed Barossa farmer market sebab masa kitaorang sampai pasar dah tutup.  Pasar kat sini start awal pagi dan by 11 pagi dah tutup.  Dengan anak kecik tak senanglah nak berkejar.

Tanpa buang masa jom kita layan gambar sepanjang hari ni.


 sekitar Barossa

Jacob Creek Vineyard

Dari Barossa kitaorang bergerak ke Lyndoch. 30 minit drive dari Barossa .

 Lyndoch

Lyndoch Lavender farm

Kitaorang piknik di park di kawasan Lyndoch.  Kemudian ke Nariopta. Pekan kecik dalam jajahan Barossa. 

Bangunan-bangunan yang cantik ni adalah vineyards yang 
kitaorang jumpa dalam perjalanan.


Mengler Hill lookout, Nariopta, Barossa


Sajian untuk hari ni

By the time iternary untuk hari ni tamat, aku dah penat.  Kami berenti rehat di playground dan singgah beli sikit barang di hypermarket sebelum berangkat balik.

Kitaorang sempat enjoy sunset di belakang rumah hari ni. Puas hati :)


No comments:

Post a Comment