Sunday, September 7, 2014

Do not visit Adelaide until you read this

Tajuk gempak

Ok.. menutup cerita Adelaide, aku akan ringkaskan sikit-sikit lagi panduan tambahan kalau korang nak datang sini


Belanjawan

Ini expenses aku (lebih kurang aje ni tau sebab aku ada masalah phobia mengira expenses kalau aku travel)



Transportation

Tak ada apa perlu di risaukan sangat tentang transporation kalau setakat dalam city centre sebab kebanyakannya free kecuali kalau naik tram sehingga south Glenelg beach.


Jika menyewa kereta, kena ingat kebanyakan hotel di tengah city tak ada parking dan kita tak boleh parking sesuka hati.  So kena spare duit untuk private parking sikit.  Tak silap aku ada sekitar AY+UD 10-15 sehari.  The best check dulu dengan hotel masa buat booking hotel dan mintak hotel recommendkan sebab biasanya hotel akan ada special rate parking untuk hotel guest.


Aku akan update lagi perkara-perkara lain perlahan-lahan. 

No comments:

Post a Comment