Sunday, September 7, 2014

Adelaide 2013 - Barossa Valley --> city

Untuk entry hari yang sebelum ni, klik sini



HARI KE 13 (29.12.2013)

Hari ni kami check out dari Barossa Valley.  Kami check out pukul 11 dan beransur tinggalkan Barossa.  Instead guna highway, aku  mintak Encik D guna trunk road, Gomersal Rd. Keputusan yang tepat.


 
 

 Sajian untuk hari ni.  










Sajian terakhir dari Barossa.

Sampai balik di city dalam pukul 3.  Lepas check in untuk kali kedua di Ambassador hotel, baru kami lunch.  Aku dah panaskan siap-siap packet food sebelum check out kat Barossa tadi.  Siap dengan buat telur rebus.  Berehat sejam dua, then dalam pukul 5 kitaorang keluar.  Kitaorang ambik tram (atas permintaan baby SJ) ke arah Glenelg.  Stop kat last tram stop yang xperlu bayar tiket.  Aku ternampak ada garden sebelah tram station.  Aku ajak Encik D pergi.  Memang tak rugi.  Cantik gile park ni, bunga beratus-ratus.  Nama taman ni Veale Garden.



Kitaorang kemudian bergegas ambik train balik ke area hotel dan dari situ drive ke Pantai South Glenelg.  Kami jumpa satu pantai lain, North Glenelg.  Nice beach, orang pun tak seramai South Glenelg.

 North Glenelg beach

Encik kemudian ajak aku pergi South Glenelg beach untuk tengok sunset, so kitaorang bergegas.  South Glenelg bukannya jauh, boleh nampak pun dari North Glenelg tapi nak mencari parkingnya memang teruk.  Hampir setengah jam berlegar baru dapat parking, maybe sebab hari ahad.  Itupun jauh sikit. 




Menjelang sunset di South Glenelg beach.  
Sunset betul-betul tak ada sebab hari ni mendung. 

Sebelum balik baby SJ request nak makan aiskrim & kami sempat tapau Nando's untuk makan di hotel.  Malam tu kami kemudiannya serahkan balik kereta kepada penyewa.

Bagi aku hari ni cukup best.  Aku tak perlu lebih dari ni untuk birthday aku. 

No comments:

Post a Comment